Fera's  Bright Site
www.fera.nl

 

Reiki - oefening 4

Je batterij opladen:

Als je jezelf dagelijks behandelt, zul je je over het algemeen gezonder voelen, je immuniteit wordt sterker en je voelt je zichtbaar stralender.
Doe deze behandeling zittend of liggend. Houd iedere handpositie zo'n drie tot vijf minuten in stand.

Duur van deze oefening: maximaal 30 minuten.


Stap één:

Ga gemakkelijk zitten of liggen, laat je bij elke uitademing dieper in de vloer zakken.

Stap twee:

Leg nu je handen over je ogen zodat de palmen op je jukbeenderen liggen.
Deze positie brengt de hypofyse en pijnappelklier in balans, die de hormonen regelen en ontspanning bevorderen.

Stap drie:

Leg nu je handen aan weerszijden van je hoofd boven je oren zodat je je slapen aanraakt.
Deze positie helpt stress verlichten, maakt je geestelijk actief en brengt je denkvermogen tot rust.
Hiermee verlicht je ook hoofdpijn.

Stap vier:

Leg nu je handen achter je hoofd. Deze houding geeft een gevoel van veiligheid,
vermindert angsten en neerslachtigheid en kalmeert geest en emoties.

Stap vijf:

Leg je handen links en rechts op de bovenkant van je borst met de vingers tegen elkaar, vlak onder het sleutelbeen. Deze positie versterkt het immuunsysteem, reguleert hart en bloeddruk en stimuleert de weefseldoorbloeding. 
Hij werkt positief op algemene zwakte en negatieve emoties.

Stap zes:

Leg je handen op je zonnevlecht (maagstreek).
Deze positie herstelt energie, bevordert ontspanning en vermindert angst en frustraties.

Stap zeven:

Deze positie doe je zittend.

Leg je handen rond je taille in de nierstreek met de vingers naar de ruggengraat.
Deze positie versterkt de nieren, de bijnieren en de zenuwen.
Hij helpt het lichaam ontgiften, geeft ontspanning en bevordert zelfwaardering en zelfvertrouwen.

 

Je mag deze oefening uitprinten als je hem wilt bewaren voor vaker gebruik.

 


terug naar Reiki-oefeningen op Fera's Homepage
of sluit dit venster